• Aktualny czas niedziela, 25 czerwca 2017
  • Imieniny: Antyd, Dorota, Eulogiusz, Febron,
  • Febronia, Fiebrosław, Prosper, Tolisława,
  • Wilhelm, Łucja

F7 Filia nr 7

symbolF7
adresal. Słowackiego 46
30-018, Kraków
piętroparter, I, II
pokoje2, 4-6, 11-13, 15-16, 21
telefon126320022
fax126326620
emailf7 [at] mops [dot] krakow [dot] pl
Kierownik Renata GałkaRenata Gałka

Zadania realizowane są przez Filię w następujących zespołach:

Zespół ds. usług i świadczeń (ZdsS) odpowiada za następujące zadania:

  1. prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie przyznania świadczeń pomocy społecznej:
    1. świadczeń pieniężnych:
      1. zasiłek celowy i specjalny zasiłek celowy,
      2. zasiłek okresowy,
      3. zasiłek stały,
    2. świadczeń niepieniężnych:
      1. posiłek,
      2. usługi opiekuńcze,
      3. usługi opiekuńcze specjalistyczne,
      4. sprawienie pogrzebu,
      5. składki na ubezpieczenie zdrowotne,
      6. składki na ubezpieczenie społeczne;
      7. pobyt w mieszkaniu chronionym dla kobiet i kobiet z dziećmi;
  2. udzielanie informacji, wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osobom, które dzięki tej pomocy będą zdolne samodzielnie rozwiązywać problemy będące przyczyną trudnej sytuacji życiowej;
  3. pomoc w uzyskaniu dla osób będących w trudnej sytuacji życiowej poradnictwa dotyczącego możliwości rozwiązywania problemów i udzielania pomocy przez właściwe instytucje państwowe, samorządowe i organizacje pozarządowe oraz wspieranie w uzyskiwaniu pomocy;
  4. współpraca i współdziałanie z innymi specjalistami w celu przeciwdziałania i ograniczania trudności w prawidłowym funkcjonowaniu osób i rodzin, w szczególności łagodzenie skutków ubóstwa;
  5. prowadzenie postępowań przygotowawczych w sprawach należących do zadań należących do zadań innych komórek organizacyjnych:
    1. kierowanie do domów pomocy społecznej oraz umieszczanie w nich skierowanych osób,
    2. kierowanie do mieszkań chronionych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz osób starszych i niepełnosprawnych,
    3. zapewnienie usług w ośrodkach wsparcia,
    4. udzielanie dofinansowania do turnusów rehabilitacyjnych, w przypadkach zwrócenia się z prośbą przez osoby o zwiększenie limitu dofinansowania;
  6. prowadzenie postępowań przygotowawczych w sprawach należących do zadań Urzędu Miasta Krakowa albo innych jednostek organizacyjnych Gminy Miejskiej Kraków, w szczególności ustalanie uprawnień do:
    1. świadczeń zdrowotnych,
    2. świadczeń opiekuńczych,
    3. dodatków mieszkaniowych,
    4. obniżki czynszu za używanie mieszkania pozostającego w mieszkaniowych zasobach Gminy Miejskiej Kraków,
    5. świadczenia wychowawczego określonego w przepisach o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci;
  7. potwierdzanie sprawowania opieki faktycznej nad osobą uprawnioną do renty socjalnej na podstawie przepisów ustawy o rencie socjalnej;
  8. przeprowadzenie wywiadów na rzecz innych ośrodków pomocy społecznej lub powiatowych centrów pomocy rodzinie;
  9. ustalanie sytuacji materialnej osób i rodzin w oparciu o kartę informacyjną na rzecz innych instytucji, w szczególności Grodzkiego Urzędu Pracy, sądów powszechnych, zakładów karnych, Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego;
  10. realizację zadań wynikających z ustawy o zatrudnieniu socjalnym, w szczególności:
    1. przeprowadzanie rodzinnych wywiadów środowiskowych i opiniowanie, na ich podstawie, wniosków w sprawie skierowania do uczestnictwa w zajęciach prowadzonych przez centrum integracji społecznej,
    2. zawieranie i realizacja kontraktu socjalnego z uczestnikami zajęć Klubu Integracji Społecznej, z wyłączeniem uczestników Klubu Integracji Społecznej, o którym mowa w § 42 Regulaminu organizacyjnego MOPS;
  11. przeprowadzanie wywiadów w trybie art. 11 ustawy oraz 30 ust.2 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;
  12. pomoc osobom, które otrzymały status uchodźcy lub ochronę uzupełniającą w formach przewidzianych prawem.

Zespół ds. Pracy Socjalnej (ZdsPS) odpowiada za następujące zadania:

  1. prowadzenie pracy socjalnej z osobą i/lub rodziną;
  2. udzielanie informacji, wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osobom, które dzięki tej pomocy będą zdolne samodzielnie rozwiązywać problemy będące przyczyną trudnej sytuacji życiowej;
  3. pomoc w uzyskaniu dla osób będących w trudnej sytuacji życiowej poradnictwa dotyczącego możliwości rozwiązywania problemów i udzielania pomocy przez właściwe instytucje państwowe, samorządowe i organizacje pozarządowe oraz wspieranie w uzyskiwaniu pomocy;
  4. współpraca i współdziałanie z innymi specjalistami w celu przeciwdziałania i ograniczania trudności w prawidłowym funkcjonowaniu osób i rodzin, w szczególności łagodzenie skutków ubóstwa;
  5. organizowanie różnorodnych form pomocy, w szczególności z wykorzystaniem projektów socjalnych, odpowiadających zmieniającym się potrzebom społecznym;
  6. realizację zadań wynikających z ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej w szczególności:
    1. prowadzenie monitoringu sytuacji dziecka z rodziny zagrożonej kryzysem lub przeżywającej trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo-wychowawczej,
    2. realizację usługi asystenta rodziny,
    3. przeprowadzanie wywiadów w trybie art. 11 tej ustawy oraz art. 30 ust. 2 ustawy;
  7. realizację zadań w ramach procedury Niebieskie Karty;
  8. świadczenie usług poradnictwa prawnego i psychologicznego;
  9. realizację zadań ośrodka pomocy społecznej z zakresu ustawy o ochronie zdrowia psychicznego;
  10. realizację zadań wynikających z ustawy o zatrudnieniu socjalnym, w szczególności:
    1. przeprowadzanie rodzinnych wywiadów środowiskowych i opiniowanie, na ich podstawie, wniosków w sprawie skierowania do uczestnictwa w zajęciach prowadzonych przez centrum integracji społecznej;
    2. zawieranie i realizacja kontraktu socjalnego z uczestnikami zajęć Klubu Integracji Społecznej, z wyłączeniem uczestników Klubu Integracji Społecznej, o którym mowa w § 42 Regulaminu organizacyjnego MOPS;
  11. realizacja zadań wynikających z ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin “Za życiem”.

Pracownicy socjalni w ramach Zespołu ds. Pracy Socjalnej wykorzystują różnorodne formy, metody i techniki pracy socjalnej dostosowane do specyfiki odbiorców.

Zespół Informacji i Obsługi (ZI) odpowiada za:

  1. udzielanie klientom informacji w sprawach pomocy społecznej, oraz organizacji pracy MOPS, przyjmowanie wniosków PFRON;
  2. przyjmowanie osób zgłaszających się po raz pierwszy do MOPS i kierowanie ich do właściwego Zespołu / Działu po przeprowadzeniu wstępnej rozmowy;
  3. wydawanie zaświadczeń osobom zainteresowanym;
  4. obsługa systemu informatycznego OU POMOST STD oraz innych systemów informatycznych niezbędnych do realizacji zadań;
  5. prowadzenie obowiązujących rejestrów;
  6. wydawanie i obsługa kart przepłaconych;
  7. prowadzenie postępowań w sprawach dotyczących świadczeń materialnych o charakterze socjalnym przyznawanych na podstawie przepisów ustawy o systemie oświaty dla mieszkańców obszaru objętego działaniami Filii;
  8. przygotowywanie i obsługa dokumentów księgowych dotyczących zadań realizowanych przez Filię;
  9. prowadzenie bieżącej analizy wydatkowanych środków i przedstawianie analiz Kierownikowi Filii w szczególności w zakresie wykonania planów finansowych i rzeczowych, także na jego wniosek;
  10. sporządzanie w terminie wymaganej sprawozdawczości (w tym monitoringu) z pracy Filii;
  11. obsługa kancelaryjna Filii;
  12. koordynacja obsługi Filii w zakresie spraw gospodarczych oraz personalnych w tym obsługa biletów komunikacji miejskiej dla celów służbowych;
  13. przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do obliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne dla osób pobierających świadczenia pomocy społecznej objętych obowiązkiem ubezpieczenia zdrowotnego;
  14. przygotowywanie i dostarczanie list do realizatorów świadczeń przyznanych w formie niepieniężnej.